Skypeøvelse

Peter med ADHD er bestemt ikke vild med pauser!

Senario:
Når klokken ringer ud til frikvarter er Peter i 4 klasse tit meget frustreret!

Peter ved, at mange af kammeraterne leger ude i skolegården og spiller fodbold som han selv elsker.
Pigerne sidder ofte bare og snakker inde i klassen.
Peter driller pigerne, og der er kommet flere forældreklager over Peters sjofle sprogbrug. Verbalt og kropsligt!

Kammeraterne vil ikke have Peter med i legen ude i skolegården. Han ødelægger legen som de tit siger til klasselæreren.
Peter dribler altid og spiller ikke bolden til kammereterne på "holdet"
 - når kammeraterne bliver sure hugger han bolden fra kammeraterne og løber ind i skoven ved siden af skolen.
Han ved at han er hurtigst!

Peter fortæller ofte sin mor, at han altid bliver holdt udenfor af de andre elever i klassen - især når det er frikvarter.
Hun er oprørt over klassekammeraternes behandling af Peter!
Hun ringer til klasselæreren og forlanger et møde på skolen.

Hvad gør I?

(Der er 15 minutter til at lave en strategi for Peter)

En i refleksionsgruppen er klasselærer.

Klasselæreren skal træffe beslutning om handleplan i forhold til Peter på baggrund af gruppediskussionen.


Handleplanen skal formidles til Peters mor!


Klasselæreren sidder "uden for døren" og er med via Skype mens mødes foregår.

Klasselæreren samler op med konklusion i chatten på Skype som alle deltagere i gruppen kan læse og kommentere på. 

(Bemærk at video ikke kan anvendes i gruppekald i den gratis version af Skype.)

Gruppernes handleplaner offentliggøres herunder i kommentarer:








Ingen kommentarer:

Send en kommentar